وبلاگ تیم مشاوران مدیریت ایران

فهرست
صفحه اصلی
آرشیو
سایت مرکزی ما : IranMCT.com

اطلاعات کاربری

عضو شويد


فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد

آرشیو
1398
1397
1396
1395
1394
1393

لینک دوستان
بهترین هتل های تهران
Agha Seyed Hosseini, Seyed Reza
کاشت مو طبیعی - پیوند مو
بازاریابی برندسازی Marketing Branding
بازاريابي فروش
مشاوره بازاریابی
بازاریابی
مدیریت
مشاوره مدیریت ریسک RISK
مشاوره منابع انسانی - آموزش HRM
مشاوره فروش
مشاوره تعیین ارزش برند، آموزش ارزش گذاری برند
مشاوره برندینگ - آموزش مدیریت برند
دیکشنری مدیریت بازاریابی
مشاوره تبلیغات - طراحی کمپین تبلیغاتی
مشاوره طرح کسب و کار تجاری Business Plan
مشاوره مدیریت
قیمت روز خودروی شما
دانلود سریال جدید
آخرین مطالب ارسال شده
ارسال لینک

پیوندهای روزانه
فروش (364)
آرشیو لینک ها

جستجو


مطالب سايت
چگونه مشاور مدیریت انتخاب نماییم ؟ باید ها و نبایدها

چگونه یک مشاور مدیریت انتخاب نماییم ؟ چه‌کاری باید انجام دهیم؟

اول‌ازهمه دفترچه تلفن را کنار بگذارید، هرکسی می‌تواند از این طریق مدرس و مشاور مدیریت پیداکرده و مبلغی پرداخت نماید. مهم این است که به چه نحوی باید آنان را گلچین نمایید؟

بهترین روش بافاصله زیاد "توصیه دیگران" است و سپس بررسی سوابق اجرایی و تحصیلات مشاور است. سابقه مشاور در کدام سازمان‌ها بوده؟ آن سازمان به چه میزان پیچیده بود.

برای مثال : کسی که به 10 شرکت خصوصی شامل مدیر و یک منشی مشاوره داده است، باتجربه‌تر است یا کسی به دو شرکت سهامی عام ؟

نمی‌توان به‌راحتی پاسخ داد، زیرا چالش‌های پیش روی آنان متفاوت باشد. اما به نظر می‌رسد که باید تلفیقی از شرکت‌های متفاوت باشد. باید دید که آن مشاور در آن شرکت‌های کوچک و بزرگ چه فعالیت داشته.

  • بسیار دیده‌شده است که مشاور یک سازمان بسیار بزرگ برای چندین سال فقط حضور فیزیکی داشته ولی حتی یک پروژه را به پایان نرسانده است. آیا این سابقه کاری را نیز باید مدنظر داشت ؟

 به نکات ذیل دقت کنید:

 

 


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2

برچسب ها : مشاوره مدیریت , مشاور مدیریت , مشاور , مشاوره , مدیریت , management consultant , انتخاب مشاور مدیریت , انتخاب مشاور خوب ,
بازدید : 247
تاریخ : یکشنبه 09 فروردین 1394 زمان : 10:28 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

فرصت های خود را ایجاد کنید OPPORTUNITY

یکی از قواعد پایه زندگی این است: همیشه فرصت هایی وجود دارد برای کسانی که این تشخیص را می دهند و پیگیری می کنند. آدم های خوشبخت و موفق کسانی هستند که از فرصت های پیش آمده در مقایسه با دیگران بیشتر استفاده می کنند.

 

ولی برای استفاده از فرصت ها نیاز به یک استراتژی دارید که بطور مستمر علاقه و تعهد شما را نسبت به فعالیت شما، نشان دهد. برنامه ای را که برای خودتان تعریف کرده اید، پیگیری کنید و نتایج سودمند آن را در شغل و یا کسب و کار خود خواهید دید.

 

سه راه را برای ایجاد فرصت OPPORTUNITY به شما پیشنهاد می کنم:

مرحله اول: نقطه قدرت و مانور خود را شناسایی نمایید

شما می توانید فرصت های خود را از طریق شناسایی و پیگیری یک امکان جدید ایجاد نمایید ، در بازاری که نیاز به خدمات و محصولات جدید دارد و یا در روندی که مد روز است و جای پیشرفت دارد. زمانی که نیاز و یا نیاز هایی را شناسایی کردید، به نحو عینی و از همه زوایا آن/آنها را بررسی کنید و در مورد نحوه راه اندازی آن تعمق کنید. این استراتژی شامل صاحبان کسب وکار و همچنین کارجویان است. شاید بتوانید کاری را از دیگران بهتر، سریعتر، ارزان تر و یا با کیفیت بالاتر ارائه دهید. شاید ایده جدید خدماتی دارید.

 

مرحله دوم : در کار خود رهنما باشید

اطمینان حاصل نمایید که فرصتی را که شناسایی کرده اید ، منطبق بر توانایی ، علاقه ، تمایلات و شور و هیجان شما باشد. پس از شناسایی فرصت مورد نظر، تحقیق کنید و سطح اطلاعات خود را نسبت به همتا های خود افزایش دهید.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2

برچسب ها : فرصت , ایجاد فرصت , OPPORTUNITY ,
بازدید : 194
تاریخ : دوشنبه 25 اسفند 1393 زمان : 17:06 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

تاکتیک هایی برای موفقیت در مصاحبه پنلی

به تنهایی در جلوی اتاق نشسته اید و در انتظار افراد غریبه ای هستید که قرار است به پرسیدن سوالات مصاحبه از شما مبادرت ورزند. این موضوع آنچنان هم که فکر می کنید بد نیست. در واقع،شما به جای مصاحبه فردی با تک تک مدیران در یک سازمان ، در این نوع مصاحبه همزمان به سوالات آنها پاسخ می دهید.

در این نوع مصاحبه سوالات،که معمولا رسمی و سازمان یافته هستند،مجموعه ی استاندارد ی هستند که برای تمام متقاضیان مشخص می شوند. این قالب مصاحبه ای اغلب در مکان های آموزشی، دولتی و یا برای مدیران سطح بالا استفاده می شود. بعضی اوقات،در موقعیت های دیگر ...

 


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2

برچسب ها : تاکتیک , موفقیت , مصاحبه پنلی , مصاحبه , کار , شغل ,
بازدید : 195
تاریخ : جمعه 22 اسفند 1393 زمان : 16:19 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

پنج اشتباه بزرگی که هنگام جستجو برای کار جدید مرتکب می شویم

پنج اشتباه بزرگی که هنگام جستجو برای کار جدید مرتکب می شویم

 

راه های زیادی وجود دارد تا بتوانید کار مورد علاقه ی خود را به دست آورده و یا از دست بدهید.این مقاله درباره پنج اشتباه بزرگی است که افراد هنگام جستجوبرای موقعیت شغلی جدید مرتکب شده و نتیجه دلخواه را نمی گیرند.

تقاضا دادن بدون برنامه

بسیاری از افراد زمانی که بیکار هستند فکر می کنند در صورت تقاضا دادن برای هر موقعیت شغلی می توانند شانس خود را برای پیدا کردن شغل مورد نظر بالا ببرند، در حالی که این کار شانس اصلی شما برای انتخاب درست را از بین می برد. مدیر استخدام کارمندان ، لیزا آرنولد می گوید،‌” افرادی که می گویند نباید هیچ موقعیت و مکانی را رد کرد،در واقع به خودشان ضرر می رسانند. افرادی که موقعیت شغلی خاصی در نظر ندارند، موفقیت خوبی در بازار کار نخواهند داشت ولی بر عکس کسانی که شغل مورد نظر خود را شناسایی کرده و راه های رسیدن به آن را بررسی می کنند، در این راه موفقیت از آنشان خواهد شد.

از حضور اینترنتی غافل بودن

زمانی که دنبال کار هستید، حضور فعال و حرفه ای در دنیای مجازی یک مزیت عالی محسوب می شود. آرنولد می گوید، ”افراد ی که حضور فعال در دنیای مجازی دارند، شانس بیشتری نیز برای یافتن شغل مورد نظر خود دارند. یکی از اولین سئوالاتی که در جلسه استخدام پرسیده می شود تعداد ارتباطات در صفحه ی لینکدین می باشد؟ ( نظر سیامک احمدیان: در سطح مدیران، جوان و یا با تجربه، در ایران هم تدریجا کسب اهمیت می کند) این موضوع حائز اهمیت است. شما از طریق اطلاعات مرتبط با کارتان که در فضای مجاز به اشتراک می گذارید نیز می توانید مدیران استخدام را قانع کنید که شما از تغییراتی که در صنعت مرتبط با شما رخ می دهد آگاه هستید.“

ارائه توضیحات اضافی در رزومه

آرنولدی می گوید ، ”بیشتر افراد عادت دارند در رزومه کاری خود درباره مکان و تاریخ شغل های قبلی خودتوضیحات مفصلی می دهند که این موضوع نه جالب است و نه کمکی به جلب رضایت مدیران استخدام می کند. به جای اینکه از مکان و زمان استخدام های قبلی خود صحبت کنید، درباره مهارت هایی که یاد گرفته اید، مشکلاتی که حل کرده اید و ارتقاء شغلی که به خاطر مهارت هایتان به دست آورده اید توضیح دهید. به جای توضیحات اضافی ، بیشتر درباره فعالیت هایتان صحبت کنید. باید پیام روشن و واضحی را منتقل کنید.“

 

عدم تحقیق کافی درباره شرکت مورد نظر

به نظر غیر ممکن میرسد افراد درباره شرکتی که رزومه فرستاده اند تحقیق نکرده باشند ولی واقعیت این است که افراد زیادی این کار را انجام نمی دهند. حتما زمانی را به این امر اختصاص دهید، این کار باید مأموریت اصلی شما باشد. باید درباره نقاط قوت و ضعف شرکت مورد نظر تحقیق کافی کرده باشید. آیا نام این شرکت به تازگی ها در اخبار روز مطرح شده است؟ اگر نه، چه دلیلی داشته است؟ با تحقیق کافی درباره سازمان مورد نظر می توانید محتوای مناسب برای رزومه خود برای ارسال پیدا کنید.

خود را دست کم گرفتن

وقتی شغلی که دوست دارید را شناسایی کردید، حضور خود در دنیای مجازی را گسترش دادید و تحقیقات لازم درباره شرکت مورد نظر را انجام داده و رزومه خود را ارسال کردید، به کمتر از آنچه که لایقش هستید قانع نشوید.حتمااز میزان دریافتی در شغل های مشابه در سازمان های دیگرمطلع شوید. آرنولد می گوید،”ارزش خود در بازار کار را بدانید و هرگز به کمتر از آنچه که لایقش هستید قانع نشوید. بیشتر اوقات افراد به چیزی کمتر از ارزش واقعی خود قانع می شوند که این موضوع دنیای حرفه ای آن را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 منبع : لینکداین


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 1

برچسب ها : جستجو برای کار , کاریابی , اشتباه , کار , شغل , جستجو کار جدید ,
بازدید : 237
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 زمان : 18:09 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

10 جمله که رئیس های بد و غیر حرفه ای به کار میبرند

تیم مشاوران مدیریت ایران:

اگر تجربه کار با یک رئیس بد را کار در کارنامه کاری خود داشته باشید، حتماً جملاتی از زبان وی در ذهنتان حک شده است که به‌صورت یک پرچم قرمز به شما اخطار می‌دهد که این فرد یک مدیر نیست و کار با وی وحشتناک است و از وی باید بر حذر باشید. پس مدیر خوب چه جملاتی را به کار نمي‌برد؟

 

با حضور در سازمان‌های متعدد و مشاهده نحوه برخورد یک رئیس با کارکنان خود، به 10 جمله از این رؤسا اشاره می‌نماییم که نقطه اشتراک همه آن‌هاست. پس سعی نمایید از بکار بردن این جملات بپرهیزید تا در زمره رؤسای بد قرار نگیرید. و اگر به‌عنوان مدیر، از این جملات استفاده نموده‌اید، کمی به گفتار خویش بی اندیشید و بدانید که شما رئیس بوده‌اید و نه یک مدیر.

1- "خیلی خوش‌شانسی که این کار را بهت دادم".

البته بر اساس وضعیت اقتصادی کارمند و یا رئیس، ممکن است این درست باشد. ما این فقط یک تهدید توخالی است.
همان‌طور که کارکنان برای استخدام شدن، بر وجود شانس خیلی تکیه می‌نمایند، مدیر نیز باید برای استخدام یک فرد واجد شرایط و مناسب بر شانس خود متکی باشد. 
اگر کارمندتان به‌درستی کار نمی‌نماید او را توبیخ و یا اخراج نمایید، اما این تهدیدات توخالی برای هیچ‌کدام از طرفین کارساز نخواهد بود.

 

2- "اینجا محل کار است، جایی برای لودگی و خنده نیست".

این مورد که باید برخی رؤسا میگویند"در محل کار فقط باید کارکرد" تنها یک سوءتفاهم است. زیرا باید افراد با حفظ چهارچوب‌های اخلاقی سازمان خویش، از حضور در محل کار خود خوشحال بوده و از کار خویش لذت ببرند.

ادامه: 

10 جمله که مدیران خوب هرگز به کار نمی‌برند


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2

برچسب ها : مدیر خوب , مدیر بد , جملات مدیران بد , جملات مدیر خوب , رئیس بد , جملات رئیس بد ,
بازدید : 263
تاریخ : دوشنبه 18 اسفند 1393 زمان : 17:50 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

پاسخ به 10سوال مهم طراحی لوگو

تعریف اولیه و یا بازتعریف لوگو بخشی از فرایند برندینگ و وظیفه اصلی مدیریت برند است.

لوگوهای فوق‌العاده بلافاصله قابل‌تشخیص بوده و اثری مانا در ذهن ایجاد می‌نماید.

سیبل در لوگوی تارگت، تیک در لوگوی نایک و سیبی که در لوگوی اپل است، موجب جلب توجه می‌گردد.

در تمام این لوگوها، یک علامت نمادین منحصربه‌فرد، باقابلیت به یادسپاری و ماندگاری بالا وجود دارد. 

این لوگوها، هر آنچه باید از یک لوگو در بلندمدت انتظار داشت را برآورده می‌سازند:

-شناختن برند.

-متمایزسازی برند.

-ایجاد علاقه در مشتری و فروش.

لوگوهای فوق‌العاده را همگان می‌شناسند، اما همه نمی‌دانند که این لوگوهای فوق‌العاده به‌راحتی خلق نمی‌شوند.

الینا ویلر، یکی از متخصصین برندینگ و نویسنده کتاب Designing Brand Identity می‌گوید: ما نسبت به گذشته، زمان و مکان کافی برای بیان داستان‌های برند خود را نداریم. برای همین یک لوگو یا نماد باید بتواند ارتباط فوری با مخاطب خود برقرار سازد. لوگو باید به‌عنوان بخشی از برند، نقش خویش را در ایجاد ارتباط مناسب با مخاطب به‌خوبی ایفا نماید.


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 3

برچسب ها : برندینگ , برندسازی , مدیریت برند , طراحی لوگو , لوگو , logo ,
بازدید : 217
تاریخ : جمعه 08 اسفند 1393 زمان : 0:06 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

شش گام برای ایجاد رابطه احساسی بین برند و مشتری

همان‌طور که میدانید، این مشتری است که رابطه با برند را شکل می‌دهد (چه خوب و چه بد). اما باید از تکنولوژی نیز تشکر نمود، زیرا را که ما را قادر به ایجاد یک رابطه بامعنا و دوسویه بین مشتری و برند نموده است. برترین برندها از این فرصت برای ایجاد یک رابطه استراتژیک بازاریابی استفاده می‌نمایند.

با شناخت نیاز و تقاضای مشتری و درک جایگاه کنونی برند در فضای رقابت و نیز ارزش پیشنهادی به مشتری، می‌توان برند را به سطحی از رابطه با مشتری رساند که بتوان گفت، برند با هویت مشتری و یا آرزوهای وی گره‌خورده است.

یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌ها در خصوص سطوح رابطه، مدل ایجاد رابطه مارک نپ Mark Knapp است که در سال 1998 معرفی‌شده است.

مدل نپ، شامل 3 ناحیه متصل به یکدیگر است که هر کاملاً مشابه مراحل ساخت برند یا برندسازی است.

در ادامه، در خصوص نحوه ایجاد رابطه و تطبیق آن بر برندسازی و نقاط اشتراک آنان با تمرکز بر 6 گام نخست این مدل، مطالبی را بیان خواهیم نمود.

شش گام برای ایجاد رابطه :

گام 1 : شروع

  • نشان دهید که به برقراری رابطه علاقه‌مندید و از آن دسته از افراد هستید که آشنا شدن با آنان، ارزشمند است.

در طی مرحله شروع، تلاش برندها بر الهام‌بخش بودن، ایجاد انگیزه در مشتریان است. برندها سعی دارند تا حس‌هایی نظیر تصویرسازی و اشتیاق مشتری را در این مرحله به‌سوی خود، برنامه‌ریزی نمایند.

 

گام 2 : تجربه

  • فرایند شناخت دیگران و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در خصوص آنان.

ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 3

برچسب ها : برندینگ , مشاوره برندینگ , برندسازی , مدیریت برند , branding ,
بازدید : 270
تاریخ : جمعه 24 بهمن 1393 زمان : 12:43 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

چگونه رزومه حرفه‌ای بنویسیم، بایدها و نبایدها

تیم مشاوران مدیریت ایران:

رزومه Resume عبارت است از فهرستی از فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی و تحقیقاتی انجام‌شده یک فرد در طی یک دوره زمانی مشخص در چهارچوب زندگی شخصی، شغلی و اجتماعی که تصویر کننده جنبه‌های مالی، اقتصادی و انسانی تصمیمات وی خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر رزومه، کارنامه موجز حرفه‌ای شماست.

resume روزمه شغلی


حتماً تاکنون برای خود یا دیگران رزومه تهیه نموده و یا از دیگران تقاضای رزومه نموده‌اید.

شاید در اینترنت به دنبال "دانلود رایگان رزومه آماده" یا  "دانلود رایگان قالب رزومه"  گشته‌اید.

حتما تعداد زیادی فایل ورد دانلود کرده و سپس سردرگم شده‌اید که :

  • کدام قالب رزومه حرفه‌ای‌تر است ؟
  • کدام قالب رزومه، نماینده شخصیت من در نظر کارفرماست؟
  • کدام قالب رزومه را راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانم پر نمایم؟
  • کدام قالب رزومه، بررسی‌کننده را سردرگم‌تر نموده و فقدان تجربه کافی من را کمتر نشان می‌دهد ؟

 

لبخند می‌زنید ؟!! 

بله این تجربه تیم مشاوران مدیریت ایران، از مطالعه بیش از 20 رزومه‌ای است که روزانه برای ما ارسال می‌شود. رزومه‌هایی در رنگ‌های و شکل‌های مختلف که قالب اکثر آن‌ها از تعداد محدودی سایت انگلیسی‌زبان دانلود شده است.

جالب آنجاست که اغلب افرادی که دارای تجربه و تحصیلات سطح بالایی در حوزه مدیریت هستند از همین قالب‌ها استفاده نموده، اما آنان نیز اشتباهات دیگران را تکرار نموده‌اند.

سؤال اساسی اینجاست :

فردی که به رزومه خود اهمیت نداده و زمان کافی برای بررسی کمی و کیفی آن تخصیص نمی‌دهد، چگونه به نیاز کارفرما اهمیت خواهد داد ؟ چگونه ما و کارفرمایان ما باید به این فرد اعتماد نماییم؟

پیش‌تر در خصوص اینکه چگونه در زمان مصاحبه دوست‌داشتنی باشیم به بیان نکاتی پرداختیم، حال به بیان برخی بایدها و نبایدها در خصوص تبیین یک رزومه حرفه‌ای خواهیم پرداخت که موجب افزایش اثربخشی آن خواهد شد. 

ادامه:

چگونه رزومه حرفه‌ای بنویسیم، بایدها و نبایدها

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 7

برچسب ها : روزمه نویسی , روزمه , resume , اشتغال , کار , شغل ,
بازدید : 314
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393 زمان : 14:23 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | لینک ثابت | نظرات (0)

خلاصه فصل 1 کتاب کاتلر

فصل 1


ارزیابی نقش حساس بازاریابی در عملکرد سازمان چالشهای فعالیتهای اقتصادی در اقتصاد جهان کدامند؟

1- اقتصاد جهانی- پیوندهای استراتژیک بین رفقا

2- شکاف درآمد که برای کاستن از آن دو راه حل وجود دارد.الف( تجارت متقابل که در آن کشورهای فقیر برای کاالها و خدمات خریداری شده به جای پول کاال تحویل می دهند.ب( تحقق تحویل بیشتر، دریافت کمتر.

3- محیط زیست و بازاریابی متعهد از نظر اجتماعی ، سیاستهای سبز مذیت رقابتی

4- پیشرفتهای تکنولوژیک : بازاریابان هوشیار تکنولوژی را موجد جریان بی پایان فرصتها می دانند.

5- مشتری قدرتمند

6- سایر مسائل بازاریابی چیست؟

 

فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن، افراد و گروهها نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کاالهای مفید و با ارزش با دیگران تامین می کنند. نیاز انسانی: عدم دسترسی به یک رضایتمندی اساسی است.نیاز در بافت حیاتی انسان و روان او وجود دارد. خواسته ها: میل و عالقه به اقالم خاصی که بر طرف کننده نیاز است.خواسته بسیار زیاد است. خواسته های بشر توسط نیروی اجتماعی و نهادهای فرهنگی در حال تغییرو تحول است. تقاضا: همان خواستار شدن بعضی از محصوالت خاص است که با نوعی توانایی و تماس برای خیرید همراه شده باشد. خواسته ها زمانی به تقاضا تبدیل می شوند که با قدرت خرید همراه شوند. کاالها: هر چیزی است که بتوان برای تامین یک نیاز یا خواسته عرضه کرد. یک کاال از سه جزأ تشکیل می شود: محصول فیزیکی، خدمت و ایده، محصوالت فیزیکی، وسائل ناقل برای ارائه خدمات به ما هستند. وظیفه بازاریاب : فروش مزایا یا خدمات درون محصوالت فیزیکی و نه تشریح ویژگیهای فیزیکی آن ها. فروشندگانی که به جای تفکر درباره نیاز مشتری، در اندیشه محصول فیزیکی باشند دچار نزدیک بینی بازاریابی هستند. فایده: برآورد مصرف کننده از استعداد و توانایی کلی محصول ، برای تامین نیازها بیشتر است. فایده از نظر دی رُز:

تامین نیازهای مشتری همراه با رضامندی که با حداقل هزینه ممکن از بدست آوردن مالکیت و استفاده بدست می آید. مبادله: دریافت چیزی مطلوب از دیگری، در مقابل پرداخت ها به ازای آن.

پنج شرط مبادله:

1( حداقل دو طرف وجود داشته باشد 2( هر یک از طرفین باید برای مبادله با طرف دیگر چیز مفید و با ارزشی دراختیار داشته باشد . 1( هر طرف باید دارای توانایی الزم برای مراوده و تحویل با طرف دیگر باشد. 1( هر طرف باید در رد یا قبول پیشنهاد طرف دیگراز آزادی عمل کامل برخوردار باشد. 5( هر طرف باید بر این باور باشد که انجام مبادله برای او مناسب است و نسبت به انجام این امر عالقمند باشد.

 

خالصه کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر 1 معامله: گونه ای از داد و ستد فایده، بین دو طرف یا بیشتر است. معامله پایاپای: داد و ستد کاال یا خدمات در مقابل کاال یا خدمات دیگر. شرایط معامله: وجود حداقل دو چیز مفید و باارزش، شرایطی که روی آن توافق به عمل آید، زمان و مکان توافق بازاریابی تمام فعالیتهایی را که هدف از آنها کسب واکنش مطلوب از مخاطبین هدف است در بر می گیرد. مذاکره: فرآیند تالش برای حصول توافق بر سر شرایط. بازاریابی رابطه: ایجاد رابطه رضایتبخش بلند مدت با طرفهای اصلی شرکت به منظور حفظ رجحان و تداوم فعالیت اقتصادی آن ها با شرکت است. طرفهای اصلی همان مشتریان، عرضه کنندگان مواد اولیه، توزیع کنندگان محصوالت شرکت. بازاریابی رابطه: مزایا: منجر به پیوندهای اقتصادی، فنی واجتماعی موثر و پرمایه ای می گردد،هزینه و زمان انجام معامالت را به نحو چشمگیری کاهش می دهد. شبکه بازاریابی: حاصل و نتیجه نمایی بازاریابی رابطه، ایجاد یک داراییی منحصر به فرد برای شرکت است که شبکه بازاریابی نام دارد. این شبکه متشکل از شرکت و تمام مشتریان ، کارکنان، عرضه کنندگان ، توزیع کنندگان، خرده فروشان، دفاتر تبلیغاتی، دانشگاهیان و سایر افرادی که شرکت با آنها روابط اقتصادی سود آور متقابل ایجاد کرده است. بازار: مشتمل بر تمام مشتریان بالقوه ای است که دارای نیاز و خواسته مشترک باشند و برای تامین نیاز و خواسته خود به انجام مبادله متمایل بوده و توانایی این کار را نیز داشته باشند. بازاریابی: کار با بازارها، به منظور تحقق مبادالت بالقوه ، با هدف تامین نیازها و خواسته های انسانی است. بازاریاب: کسی است که در جستجوی یک یا چند مشتری بالقوه باشد یعنی مشتری که خواهان تبادل فایده باشد . مشتری بالقوه: کسی است که به تشخیص بازاریاب، دارای تمایل و توانایی بالقوه ای برای انجام مبادله فایده باشد. بازاریابی دو جانبه: در شرایطی که هر دو طرف فعاالنه در پی انجام مبادله باشند هر دو آنها بازاریاب هستند. بازاریابی:عبارت است از یک فرآیند اجتماعی و مدیریتی که به وسیله آن، افراد گروهها ، نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کاالهای مفید و با ارزش با دیگران تامین می کنند. مدیریت بازاریابی: فرآیند برنامه ریزی و اجرای پندار ، قیمت گذاری، تبلیغات پیشبردی ، و توزیع ایده ها، کاالها و خدمات به قصد انجام مبادالتی که به تامین اهداف انفرادی و سازمانی منجر گردد. بازیگران و نیروهای دریک سیستم بازاریابی نوین محیط: اقتصادی، فیزیکی، جمعیت شناسی، تکنولوژی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی عرضه کنندگان فروشندگان مواد اولیه، اقالم و موارد مصرفی، ماشین آالت خدمات و .... بازار استفاده کننده نهایی واسطه های بازاریابی شرکت )بازاریاب( رقباخالصه کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر 5 مدیریت بازاریابی: وظیفه تاثیر گذاشتن بر سطح، زمانبندی و ترکیب تقاضا را به شیوه ای بر عهده دارد که دستیابی به اهداف سازمان به سهولت میسر گردد. مدیریت بازاریابی در واقع همان مدیریت تقاضاست. »حاالت هشت گانه تقاضا و وظایف بازاریابی« تقاضای منفی: بازار نسبت به کاال بی میل است و از آن اجتناب می کند. وظیفه بازاریابی: تجزیه و تحلیل و بررسی چراهای بی میلی بازار نسبت به کاالهاست و این که آیا می توان با کمک یک برنامه بازاریابی و با تجدید نظر در طراحی کاال، قیمت فروش پایین تر، تبلیغات پیشبردی بهتر باورها و عقاید بازار نسبت به کاال را تغییر داد یا نه. تقاضای صفر: مصرف کننده یا از وجود کاالیی اطالع ندارد یا عالقه ای به آن ندارد. وظیفه بازاریابان : ایجاد نوعی پیوند بین مزایای کاال و عالئق و نیازهای طبیعی شخص است. تقاضای پنهان: مصرف کنندگان دارای نیاز شدید می باشند که با کاالی موجود تامین نمی شود. وظیفه بازاریابی به برآورد اندازه بازار بالقوه و تولید کاال و خدمات موثری است که تقاضای موجود را پاسخ گو باشد. تقاضای روبه پایین: کاهش تقاضا نسبت به یک کاال. وظیفه بازاریاب : تجزیه و تحلیل دالیل کاهش تقاضا، تغییر جهت دادن تقاضای رو به پایین با استفاده از بازنگری مبدعانه در بازاریابی محصول. تقاضای بی قاعده: افزایش تقاضا بر اساس فصل، روز یا ساعت: وظیفه: دستیابی به روش های اصالح الگوی تقاضا با استفاده از قیمت گذاری انعطاف پذیر، تبلیغات پیشبردی و دیگر محرکها که بازاریابی انطباقی نام دارد. تقاضای کامل: بهترین نوع تقاضا: و طبق: حفظ سطح کنونی تقاضا در شرایط تغییر رجحان مصرف کننده و افزایش سطح رقابت . تقاضای غیر سالم ومضر: تشویق مردم به ترک چیزی که مورد عالقه آنهاست با ابزارهایی همچون پیام های ترس آور، افزایش قیمت فروش، عدم دسترسی به این اقالم. تقاضای بیش از حد: بعضی از سازمانها با سطحی از تقاضا رو به رو می شوند که بسیار باالتر از سطحی است که خواهان آن باشند و یا بتوانند از عهده اداره آن برآیند. وظیفه: دستیابی به شیوه های کاهش موقت یا دائمی تقاضاست که چند بازاریابی نامیده می شود. کاستن تقاضای کل با استفاده از شیوه هایی مثل افزایش قیمت فروش، کاهش تبلیغات پیشبردی و تجدید نظر در ارائه خدمات همراه است. ضد بازاریابی هدف آن کاهش سطح تقاضا به طور موقت یا دائمی. مفاهیم رقابتی که سازمانها برای هدایت فعالیتهای بازاریابی خود استفاده می کنند؟ الف( مفهوم تولید: قدیمی ترین مفاهیم در فعالیتهای اقتصادی است. مفهوم تولید: بر اساس این مشتریان طرفدار کاالهایی هستند که قیمت فروش پایینی دارند و همه جا در دسترس می باشند. مدیران سازمانهایی که جهت یابی تولید دارند توجه بسیاری صرف رسیدن به کارآیی تولید و توزیع وسیع می کنند. زمانی که تقاضا برای کاالیی از عرضه آن پیشی بگیرد و یا اینکه هزینه تولید کاال باال باشد از این مفهوم استفاده می شود. هزینه تولید پایین ← افزایش تولید ← قیمت فروش پایین ← افزایش سهم بازار ب( مفهوم کاال: مصرف کنندگان طرفدار کاالیی هستند که دارای بهترین کیفیت ، کارآیی یا ویژگی های نو باشند. مدیران این مؤسسات در پی تولید کاالهای با کیفیت خوب بوده و در طول زمان در جهت بهبود کاال جدیت به خرج می دهند. ج( مفهوم فروشندگی/ مفهوم فروش: مصرف کنندگان در صورتی که به حال خود رها شوند به طور معمول محصوالت یک مؤسسه را به حد کافی نخواهند خرید. وظیفه مؤسسه است که فروشندگی و تالش تبلیغاتی تهاجمی در پیش گیرد. این مفهوم بیشتر در مورد کاالهای ناخواسته همچون بیمه، دایرة المعارف و قطعات زمین قبور به کار می رود. اینها کاالهایی هستند که خریداران کمتر به خرید آنها خالصه کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر 6 می اندیشند. شرکتها زمانی که با مازاد تولید رو به رو می شوند به این رویه روی می آورند. هدف آنها بیشتر فروش چیزی است که تولید می کنند و نه آن که بازار خواهان آن است. د( مفهوم بازاریابی: بر این اساس راه حل رسیدن به اهداف سازمانی این استکه برای کامل و یکپارچه کردن فعالیتهای بازاریابی به منظور تشخیص و تامین نیازها و خواسته های بازارهای هدف از رقبا بهتر و موثرتر عمل کنیم. مفهوم بازاریابی بر چهار اصل استوار است نام ببرید؟ 1- بازار هدف: شرکتها هنگامی موفق هستند که بتوانند بازارهای خود را دقیقاً تعریف و برای آنها متناسب با همان بازار، برنامه بازاریابی تهیه کنند. 2- نیازهای مشتری: راه حل بازاریابی حرفه ای در گرو درک نیازهای واقعی مشتریان و برآورده کردن این نیازها است به گونه ای، بهتر از آنچه که رقبا انجام می دهند. بازاریابی واکنشی: یک بازاریاب واکنشی درصدد برآورده ساختن نیازهای اظهار شده و یا دفع آن است. بازاریابی خالق: یک بازاریاب خالق و نوآور در پی کشف وارائه راه حل های مناسب است که مشتریان هیچ گاه درباره آن پرسشی مطرح نمی کنند اما مشتاقانه نسبت به این راه حل ها عکس العمل نشان می دهند. هزینه جذب یک مشتری جدید 5 برابر تامین رضامندی مشتری فعلی است. هزینه کسب سود از یک مشتری جدید 16 برابر اندازه مشتری از دست داده شده است. به همین دلیل اهمیت حفظ مشتری به مراتب بیش از جذب مشتری جدید است. راه حل حفظ مشتری تامین رضایت اوست. مزایای یک مشتری بسیار راضی کدام است؟ * مدت وفاداریش طوالنی است. * ایده های جدید درباره کاال به شرکت می دهد. * وقتی شرکت کاالهای جدیدی به بازار عرضه می کند یا در کاالهای موجود تجدید نظر می کند این مشتری خرید بیشتری می کند. * درباره شرکت و محصوالت تولیدی او تبلیغات دهان به دهان مطلوب می کند. * نسبت به قیمت فروش حساسیت کمتری نشان می دهد و به ندرت به محصوالت و تبلیغات رقبا توجه می کند. * از آن جا که معامالت با مشتریان راضی حالت عادی به خود گرفته است، هزینه خدمت رسانی به آنها کمتر از مشتریان جدید است. 1- بازاریابی یکپارچه: هنگامی که تمام دوایر شرکت برای تامین منافع مشتری با همدیگر همکاری می کنند حاصل این همکاری بازاریابی یکپارچه است. بازاریابی خارجی متوجه افراد بیرون شرکت می شود. بازاریابی داخلی عبارت است از انجام موفقیت آمیز بکارگیری آموزش و ایجاد انگیزش درکارکنان توانا که عالقمند به ارائه خدمات به مشتریان هستند. در واقع بازاریابی داخلی مقدم بر بازاریابی خارجی است. 1- سودآوری : هدف شرکتهای خصوصی سودآوری است. هدف شرکتهای غیر انتفاعی، و موسسات عمومی و عام المنفعه ، تعاونی جمع آوری وجوه الزم برای انجام وظایف محوله است. تغییر و تحوالتی که باعث می شود شرکتها مفهوم بازاریابی را بپذیرند کدامند؟ 1( افت فروش 2( رشد کُند 1( تغییر الگوی خرید 1( افزایش رقابت 5( افزایش هزینه های بازاریابی سه مانعی که شرکتها برای تبدیل به جهت یابی بازاریابی با آن رو برو است کدامند؟خالصه کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر 7 1- مقاومت سازمانی: استدالل بازاریابان برای احاطه بر مفهوم بازاریابی را بنویسید؟ - دارایی های شرکت بدون وجود مشتری ارزش چندانی ندارد. - بنابراین وظیفه اصلی شرکت جلب مشتریان و حفظ آنهاست. - مشتریان در حیطه عرضه محصوالت به وسیله فعالیتهای رقابتی جلب می شوند اما حفظ آنها منوط به رضایت ایشان است. - وظیفه بازاریابان تولید محصوالت برتر و راضی کردن مشتریان است. - رضایت مشتری تحت تاثیر کارآیی سایر دوایر قرار می گیرد. - بازاریابی برای جلب همکاری سایر دوایر در تامین رضایت مشتریان باید همواره نفوذ خود را بر این دوایر حفظ کند. 2- آموزش کُند: 1- سرعت فراموشی: نباید اصول اولیه بازاریابی که همانا تشخیص بازار هدف و تامین رضایت آن است را فراموش کرد. - مفهوم بازاریابی اجتماعی: بر اساس این مفهوم وظیفه سازمان، تعیین نیازها، خواسته ها و امیال بازارهای هدف و تامین رضایت این بازارها به گونه ای عملی تر و مؤثرتر از رقباست به نحوی که باعث حفظ یا ارتقاء رفاه مصرف کنندگان و جامعه گردد. - مفهوم بازاریابی، تضادهای بالقوه میان خواسته های مصرف کننده ، منافع او و رفاه بلند مدت اجتماعی را از نظر دور می دارد.


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 7

برچسب ها : بازاریابی , کتاب کاتلر ,
بازدید : 906
تاریخ : شنبه 11 بهمن 1393 زمان : 14:13 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

بازاریابی لغات کلیدی Keyword Marketing

 

There is money to be made in finding the right keywords to be used in your site, marketing and design. In the event you are not specific enough you can be certain the effort you put directly into your website won't be as effective as you would like. Making space for essentially the most successful keywords and phrases will be a primary thing to consider within your online niche market. 

 

Numerous ideas can be found which match a niche market. The trouble is for every good idea that's executed well there are dozens that are thrown together with very little focus on fine detail. 

 

One particular intriguing niche is gourmet pickles. These come in such unique flavors as lime or cinnamon. Keyword choices for this type of business will be crucial. 

 

It is easy to assume the majority of pickles that happen to be eaten come from regular supermarket shelves, yet there will usually be those who want an experience that's in some way better or even more unique than the classic crunch of a store bought jar of pickles. That's where the market of gourmet pickles comes in. 

 

 

 

You could perform some preliminary research on the types of cucumbers utilized in the pickle making process. Consider if there's anything unique concerning the canning procedure that could be a phrase sought by some consumers. What flavors of pickles do you provide? Become a person that pays a significant degree of focus on information. Use those aspects to develop worthwhile keywords and phrases for Search Engine Optimization (SEO.) 

 

Using particular keywords and phrases in your website content is important to the profitable searchability of your website. Every article you're posting, all of the description you compose, every press release you put together should take notice of the distinct keywords and phrases you might have identified will be most useful when you are looking at search results. If you focus on keywords choices you will find that search engines like google may observe and rank your site much better for this particular term. 

 

The reason it is important to pay attention to these types of terms is the fact that when you only use profitable keywords some of the time then you're really losing useful internet space for material that may be valuable, but has no promoting use. 

 

You could possibly impress the reader using the content, but without the helpful keywords or phrases you have very little power to draw those readers to your website. Consider everything you do as potential way to get visitors to your site. The keyword selection gets them on board; the exact content is what keeps them there and causes them to consider the importance of your message and product to their lives and personal interests. 

 

There are online tools you should utilize to fine-tune the keywords you use in your online content so there should be no excuse not to identify and begin using these words to help turn a profit. You didn’t go into business to be timid so there is nothing wrong with making certain your message gets the attention of search engines that can introduce you to actual customers. 

 

 

About the Author: Want to build a Niche Website Empire? Niche Ideas found for you. Use the niche finder at Niche Ideas Finder. Discover profitable niches that will make you big money.


ادامه مطلب
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 2

بازدید : 373
تاریخ : سه شنبه 30 دی 1393 زمان : 13:14 | نویسنده : تیم مشاوران مدیریت ایران | نظرات (0)

آخرین مطالب ارسالی
۱۰ روش برای شناخت برند در دنیای آنلاین تاریخ : پنجشنبه 03 بهمن 1398
طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری آلمان تاریخ : چهارشنبه 25 دی 1398
طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری کانادا و بیزینس پلن استارتاپ کانادا تاریخ : سه شنبه 17 دی 1398
تعیین ارزش برند : سیر تکاملی یک شیوه استراتژیک تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
39 روش فروش برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل – قسمت اول تاریخ : شنبه 16 آذر 1398
راهنمای نوشتن طرح توجیهی Business Plan تاریخ : سه شنبه 05 آذر 1398
۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال 2019 از سوی اینتربرند اعلام شد تاریخ : چهارشنبه 22 آبان 1398
ویزای استارت آپ استرالیا بدون سرمایه اولیه تاریخ : جمعه 17 آبان 1398
افسانه هایی که باعث جلوگیری از رشد فروش تاریخ : شنبه 11 آبان 1398
مارکتینگ میکس تاریخ : دوشنبه 06 آبان 1398

صفحات وبلاگ
تعداد صفحات : 23

درباره وبلاگ

مشاوره و آموزش مدیریت توسط تیم تخصصی : تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT - نماینده انحصاری CMCG کالیفرنیای آمریکا در خاورمیانه. وب سایت رسمی تیم مشاوران مدیریت ایران http:www.iranmct.com Iran Management Consultants Specialties Marketing Management, Sales Management, BSC : Balance Scored Card, Brand Management, Branding, Innovation, Risk Management

آمار سایت
آمار مطالب
کل مطالب : 225
کل نظرات : 0
آمار کاربران
افراد آنلاین : 2
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین

آمار بازدید
بازدید امروز : 140
باردید دیروز : 85
گوگل امروز : 1
گوگل دیروز : 0
بازدید هفته : 1,079
بازدید ماه : 2,776
بازدید سال : 10,367
بازدید کلی : 153,909

مطالب پربازدید
چگونه مشتریان را به خرید مجدد متقاعد نماییم بازدید : 2409
دانلود رایگان قانون تجارت بازدید : 1023
خلاصه فصل 1 کتاب کاتلر بازدید : 905
ابزار نوین بازاریابی و برندینگ : فروشگاه Pop-Up Shop ابزاری برای ورود برندهای مجازی به دنیای واقعی بازدید : 747
آموزش تکنیک‌های فروشندگی حرفه‌ای : 8 روش گوش دادن فعال به مشتری بازدید : 561
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT بازدید : 543
ارزش گذاری برند - مشاوره تعیین ارزش برند بازدید : 543
انواع لوگو - 10 سوال اساسی در زمان طراحی لوگوی شرکت بازدید : 543
مدل 7 مرحله‌ای حل مسائل از پرفسور شیبا بازدید : 517
چرا آموزش فروش حرفه‌ای، نیاز یک سازمان است بازدید : 483

مطالب تصادفی
روانشناسی فروش : 3 کلید موفقیت در فروش
فرایند فروش باید با تمرکز بر مشتری طراحی شود
رابطه احساس و اثربخشی تبلیغات
آنلاین برندینگ Online Branding
طرح توجیهی ویزای سرمایه گذاری کانادا و بیزینس پلن استارتاپ کانادا
دانلود رایگان قانون تجارت
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT
بیزینس پلن کارگاه تولید کیف چرمی برای خوداشتغالی کانادا
۱۰۰ برند برتر و ارزشمند جهان در سال 2019 از سوی اینتربرند اعلام شد
روانشناسی رنگ در برند – مفهوم رنگها در برندسازی ، طراحی و تبلیغات – (قسمت اول)

کدهای اختصاصی

پشتیبانی
RSS

Powered By
Rozblog.Com
Translate : Tem98.Com



designed by: Tem.rozblog.com , all rights reserved

<-blogid->

<-BlogAuthor->

<-blogid->

http://iranmct.rozblog.com

مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ

مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ

مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ

<-BlogAbout-> مشاوره و آموزش مدیریت توسط تیم تخصصی : تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

مشاوره مدیریت، مشاوره بازاریابی، مشاوره تبلیغات، مشاوره برندینگ